Contoh Susunan Acara Mangapuli Pada Adat Suku Batak

 Wargabatak.olahaninternet.my.id ,Contoh Susunan Acara Mangapuli Pada Adat Suku Batak.Bagi kita Bangso Batak,Kata mangapuli pastinya Sering kita dengarkan,bahkan diantara kamu disini pastinya sudah pernah bahkan sering mengikuti acara mangapuli.

Apa Yang Dimaksud Dengan Mangapuli Pada Suku Batak?Melansir Dari Artikel Warga Batak yang Berjudul:Contoh Kata-Kata Mandok Hata Di Acara Mangapuli Bahasa Batak Dalam Budaya Suku BatakMangapuli adalah Memberikan Penghiburan,Maupun dampingan Kepada Keluarga Maupun Orang lain Yang sedang Mengalami Musibah Dukacita.

Seperti contoh;ada Keluarga,Family,atau teman sekampun yang sedang mengalami Kabar dukacita seperti Kematian,Sedang sakit,dan lain-lain.Maka Dongan Parsahutaon(Teman Satu Kampung),Semarga dan ikatan lainya seperti Adat/Pihak Gereja dll. akan datang menghampiri keluarga yang sedang mangalami Musibah/Dukacita.


Contoh Susunan Acara Mangapuli Pada Adat Suku Batak
IIustrasi gambar magapuli pada adat Suku batak


Dalam hal memberikan penghiburan,Acara Keluarga akan dilaksanakan Sebagai Penghiburan Untuk Keluarga yang sedang mengalami musibah tersebut,Mendoakan dan menyerahkan seutuhnya Apapun itu adalah pilihan Terbaik Oleh Tuhan.

Dalam Suku batak Acara mangapuli akan diisi dengan Berbagai nyanyian lagu Rohani puji-pujian yang diambil Dari Buku ende(BE) Atau Buku Kidung pujian Agama kristen dan penyampain kata Turut berduka cita sampai dengan Doa-doa Harapan yang lebih baik Untuk Sang pencipta.

Nah,Bagi kita Suku Batak yang kebetulan Saat ini Sedang Ingin melakukan Acara Mangapuli,Maka dibawah ini akan dijelaskan secara Lengkap contoh Susunan acara mangapuli Pada Adat suku batak,susunan acara mangapuli parsahutaon,Susunan Acara mangapuli HKBP.


Contoh Susunan Acara Mangapuli Pada Adat Suku Batak

HATA HUASI

1.Hata Huhuasi


A.Hata Huhuasi

B. Marende Huria BE. No. 227: 1-2 Jesus Ngolu Ni Tondingku


Ayat1. Jesus ngolu ni tondingku, Ho do haporusanki Gok di Ho na ma diringku, ro di nasa langkaki.


Ayat2.Lam tangkas ma patuduhon, tu au on panghophopMi Asa i huhalungunhon, hot ma au di lambungMi


2.Tangiang Pamuhai


3.Marende BE. No. 474 : 1-2 "Ingkon Jesus Do Donganku”


Ayat1.Ingkon Jesus do donganku, sahalangku lilu do.Raphon Jesus boi au monang, talu musu i na ro.Ndang mabiar au disi, Tuhan Jesus donganki,Sai ihothononku Jesus, oloanku nama i.


Ayat2.Ingkon Jesus do donganku, molo marsitaonon au.Tu Ibana hutinggangkon, nasa na pasorat au.Ndang mabiar….

     

4.Mandok Hata Mewakili:

a.     Ruas Parompuan

b.     Ruas Ama

c.     Parhalado

d.     Mangampu Hasuhuton

                                                      

5.Marende Huria BE. No. 707: 1 Hagogoon Dohot Apul apul ...


Ayat1. Hagogoon dohot apulapul do dilehon Tuhan i tu au Ganup ari au ditogutogu jala sai dipargogoi do au.Ai hombar tu lomo ni rohaNa do dilehon Tuhan i tu au.Ro marsorin arsak las ni roha, haporseaonku dipatau.


6.Renungan:


7.Marende Huria BE. No.280: 1+3 Tongtong Tutu Na Denggan Do


Ayat1."Tongtong tutu na denggan do pambaen ni Debatanta.Matua so solsolan do sude do i  marhata  Pos ma roham di Debatam ihuthon  ma Ibana. Na bonar do rohaNa".

           

Ayat3.Diboto Debatanta i na denggan i di hit Na so tagamon baenon ni na so ture di hita Dibahen i di rohangki denggan do unduk hita. Di hata ni Tuhanta.

     

8.Tangiang Ale Amanami – Pasupasu


Bagian Versi kedua;

 B. Hata Huhuasi

1.Marende BE. No. 279 : 1-2 "Pasahat Ma Sudena” 

Ayat1. Pasahat ma sudena Na hinolsohonmi  Tu Debata Jahowa Pardenggan basa i Ai guru di Ibana Do tano dohot laut  Lan pe di tahi jolma Roha na do na saut.


Ayat2.Tung ingkon haposanmu Jahowa Debatam Disi ma dapotonmu Sinangkap ni roham Ai ndang adong gunana Nang pe holsoan ho Tangiang do dalanna Asa taruli ho.


2.Tangiang Pamuhai


3.Marende BE No. 474 : 1-2 "Ingkon Jesus Do ” 

Ayat1.Ingkon Jesus do donganku, sahalangku lilu do. Raphon Jesus boi au monang, talu musu i na ro            Ndang mabiar au disi, Tuhan Jesus donganki, Sai ihothononku Jesus, oloanku nama i.

 Ayat2.Ingkon Jesus do donganku, molo marsitaonon au.Tu Ibana hutinggangkon, nasa na pasorat au.Ndang mabiar….


4.MandDok Hata

         A)      Hata Huhuasi sian Hasuhuton

         B)      Sian boru

         C)      Siang Punguan

         D)      Mangampu Husuhuton

             

5.Marende BE No. 806 : 1+3  "Aha Pe Masa Dingolumon “ 

Ayat1.Aha pe masa dingolumon Tuhan manjagaho. HolongNa do mangondihon ho Tuhan manjaga ho. Tuhan manjaga ho las pe roham marsak pe ho, Sai diramoti ho. Tuhan manjaga ho.

  

Ayat3.Molo borat siporsanonmi Tuhan manjaga ho, Tung pe golap parnidaanmi Tuhan manjaga ho. Tuhan manjaga ho las pe roham marsak pe ho, Sai diramoti ho. Tuhan manjaga ho.


6.Jamita


7.Marende BE No. 504 : 1-2  "Ditogu Tuhan Jesus Au” 

Ayat1.Ditogu Tuhan Jesus au, i do na mangapuli au.Diganup dalan nang tung mao, tanganNa do tongtong huhaol, Ditogu togu Jesus au, tanganNa sai maniop au,Tongtong ma siseanna au, paima baoi tu surgo lao.


Ayat2.Holom pe angka dalan i, dilinggom hamatean i,Tiur pe angka ari i, tung guru do di Tuhanki.Ditogu togu Jesus au,.............


8.Tangiang Penutup

Itulah cotoh Susunan Acara partording Ni Acara mangapuli Pada adat Suku batak yang bisa dijadikan sebagai Referensi Ketika sedang membuat Daftar Acara Mangapuli di ulaon Adat Batak.Horas!

Selain Artikel Diatas,Bagi Kamu Yang sedang Mencari Berbagai Jenis Kata-kata Dalam Bahasa Batak Yang Disertai Dengan Arti Lengkapnya Bisa Juga Dengan Cara Membaca Judul Tulisan Dari Artikel Berikut Ini:

 Selain Artikel Diatas,Bagi Kamu Yang sedang Mencari Berbagai Jenis Artikel seputar Suku Batak Yang Disertai Dengan Cerita Lengkapnya Bisa Juga Dengan Cara Membaca Judul Tulisan Dari Artikel Berikut Ini:Daftar Artikel Yang Membahas Topik Tentang Seputar Suku Batak,


Posting Komentar

Silahkan Berikan Komentar Maupun Kritik Yang Membangun Dilarang Meninggalkan Komentar Yang Bersifat Asusila,Narkoba,Mari Hormati Ras,Agama,Dan Budaya.
👋HORAS👋

Lebih baru Lebih lama

Formulir Kontak